تولدی دیگر

Friday, November 07, 2008

جواب کامنت های پست قبل

به جای جواب به کامنت های پست قبل اینجا یه پست جدید گذاشتم:

آقای شهرام،

راستش خیلی از هدفی که پشت سوالات هست مطمئن نیستم. جون یه جاهایی بوی کنایی به خودش گرفته ولی با این حال کمی توضیح میدم.

تبلیغات در اینجا به خامی و ناپختگی تبلیغات در ایران نیست. توی ایران دولتمردا اونقدر بد تبلیغ می کنند که همیشه نتیجه برعکس میده. اینجا تبلیغات بسیار زیرکانه و حساب شده هست. مثلا اینکه توی همه فیلمهایی که شخصیت داستان همجنس باز هست، اونقدر این آدم رو خوب جلوه میدن که ناخودآگاه همه ازش خوششون میاد و یا از رنجهایی که آدمهای همجنس باز توی جامعه می کشند نشون میدن که این باعث مشه که بیننده باهاشون سمپاتی ایجاد کنه. در ضمن اینکه خیلی از فیلم ها در مورد تینیجرهایی هست که به این نتیجه میرسندکه گی هستند. اونقدر این کار رو طبیعی و منطقی نشون میدن که به عنوان یه روش و منطق واسه بیننده جا میافته به نظر من این آخری خطرناک ترین نوعش هست چون همانطوری که گفتم نشون میده که مثلا دختری که قرتی نیست و ساده میپوشه باعث میشه که دیگران و یا خودش فکر کنندکه خوب پس حتما من همجنس باز هستم که مثل دخترهای دیگه به آرایش کردن ویا لباس های آنچنانی پوشیدن علاقه ای ندارم.

در مورد آمار همجنس بازها باید بگم که نه من آماری ندارم ولی به راحتی اونها رو بین آدمهای روزمره زندگی میبینیم و میبینم که تعدادشون چندان کم هم نیستند. شرکت ما توی یه ساختمون 15 واحده هست و من لااقل 10-15 نفری رو میشناسم که گی هستند.

و در آخر در مورد ایران و اینکه با وجودی که توی ایران تبلیغات نیست چرا اینهمه گی داریم. دوست عزیز مگه مارک ها توی ایران تبلیغات دارند که همه جا رو پر کرده اند؟ نه اما ماهواره به راحتی کار تبلیغات رو براشون انجام میده و از اونجایی که من ایرانی تنها و تنها به دنبال چیزهای منفی هستم، خیلی سریع جذبشون میشم. اینهمه فیلم از ماهواره پخش میشه و توی همه اونها میبینیم که مردم از روی خط عابر رد میشندو یا اینکه پشت چراغ قرمز میاستند. چقدر دیدن اینها روی فرهنگ شهری ما تاثیر داشته؟ هیچ. اما به محض اینکه نمی دونم فلان عطر توی ماهواره تبلیغ شد بوی اون عطر رو می تونی از گوشه گوشه شهر استشمام کنی و یا فلان مدل مو رو روی سر همه ببینی. این قضیه همجنس بازی و تبلیغاتش هم به همین صورت داره توی ایران گسترش پیدا می کنه و چقدر دردناک هست که میبینیم که جونهای نازنینمون چطور بازیچه دست تبلیغات غرب میشن.

جالبه که این جامعه پیشرفته غربی توی مشکلات اساسی مثل افسردگی و بیماری های روانی به پس ماندگی ما شرقی ها هست و مردمش کماکان اونو پنهان می کنند( اینو براساس کامنت افروز و همچنین آماری که توی شرکت خودمون در مورد افسردگی داریم میگم).

به پریسا عزیز:

متاسفانه مدتهاست که مسئله همجنس بازی از یه مشکل فیزیولوژیکی فراتر رفته و به یه مد و پیشرفت فرهنگی تبدیل شده. مدتهاست که آدمها فکر می کنند حمایت از هنجنس بازی روشن فکری هست. یادمه قبلا یه مطلب راجع به همین قضیه همجنس بازی نوشته بودم و یه خواننده به صورت Anonymous واسم کامنت گذاشته بود و اعتراض کرده بود که چرا من میگم همجنس باز و چرا نمی گم همجنس گرا. اونقدر این مسئله مهم بوده که این دوست عزیز به جای اینکه به کل مطلب توجهی کنه فقط براش مهم بود که چرا من ننوشتم همجنس گرا. که من توی همجنس باز نوشتنم عمدی ندارم. راستش دیدی وقتی یه چیزی رو به یه اسم یاد گرفتی دیگه ملکه ذهنت میشه.

خلاصه اینکه خدا به همه بچه ها رحم کنه و بیشتر از اون به مادرو پدرا رحم کنه که نخوان درگیر این مشکلات بشن.

Labels:

10 Comments:

  • At 11/07/2008 12:41:00 PM , Anonymous Anonymous said...

    Mamnoon az inke behem javab dadi, khialam raahat shod ke manzooret az tabligh chi bood. Yade yek harf az Bahram Beyzaee oftadam, ke vaghti azash soal karde boodan bad az yeki az filmash ke Sousane taslimi honarpishe avalesh bood 3ke bazam bahrame beyzai o honarpishe aval zan" , va oun javab dad, in hame kargardan film misazan dar toole omreshoon va honarpishe avaleshoon marde vali hichki ki beheshoon nemige bazam filmetoon honarpishe avalesh marde !!!

    Shaad o salaamat bashid,
    Shahram az Abadeh

     
  • At 11/07/2008 12:44:00 PM , Anonymous Anonymous said...

    Yek chize digaro ham khastam yadavari konam be onvane kasi ke az iran minevise. Bozorgtarin moshkele javoona to Iran "Etiade" va na hamjensbazi, ino hame amarha neshoon mide, va moteasefane na faghat etiad be taryak balke be khatarnaktarin ounha :-(
    Ino nemidoonam iraniha az ki yad gereftan?
    Shahram az Abadeh

     
  • At 11/07/2008 01:38:00 PM , Blogger تولدی دیگر said...

    به آقای شهرام:
    البته من ارتباطی بین صحبت بهرام بیضایی و موضوع پستم ندیدم ولی خوب خدا رو شکر که خیال شما رو تونستم راحت کنم
    آقای عزیز من نه محقق اجتماعی هستم و نه حلال مشکلات جونهای ایرانی، به خوبی میدونم که اعتیاد توی ایران بیداد می کنه.
    من نظر و برداشت شخصی خودم رو راجع به تبلیغاتی که روی مسئله همجنس بازها میشه نوشتم. شما هم اگه نظری در مورد نوشته من دارید خوشحال میشم که بشنوم ولی اینکه مشکلات جوانان ایرانی از کجا ریشه میگیره موضوع پست نیست.

     
  • At 11/08/2008 12:01:00 AM , Anonymous Anonymous said...

    Bebakhshid asabanit nemikhastam be konam bavar kon , faghat manzooram ine ke befahmam chera to yek keshvari mesle Canada ke be ehtiaj dare jamiatesh ziad beshe bayad baraye hamjensgarai tabligh kone? Vaghean in jamee che soodi az in tabligh mibare?
    Agar khasti javabam o bede va agar asabinit mikone bebakhshid o bikhial.
    Shahram az Abadeh

     
  • At 11/10/2008 04:24:00 AM , Anonymous Anonymous said...

    این را باور کنید. شهروندان یک جامعه سنتی همیشه کم و بیش بردگان آن باقی می مانند هر جای دنیا که باشند.

     
  • At 11/10/2008 08:55:00 AM , Anonymous Anonymous said...

    مرسی پيمانه جان برای توضيحات.
    من کلا در اين مورد زياد فکر نکرده ام و موضوعی نبوده که ذهنم رو مشغول کنه. اما يکی از اون قلمبه هايی که هضمش نميکنم.

    شهرام خان
    يکس از دلاليل که حمايت کشوری مثل کانادا از همجنس بازها، همان ازدياد جمعيته. چون همجنس بازها از سراسر دنيا ترجيح ميدن جايی زندگی کنن که اين موضوع آزاد باشه.

     
  • At 11/10/2008 09:04:00 AM , Blogger تولدی دیگر said...

    راستش پریسا منم قبل از بچه دار شدنم اصلا به این موضوع اهمیتی نمیدادم ولی از وقتی که بچه دارشدم همیشه یه گوشه فکر و دلم قلنبه است که چه کنم که پشیمانی به با نیاد :(

     
  • At 11/10/2008 11:39:00 AM , Anonymous Anonymous said...

    جالبه که آقای شهرام از بین اینهمه پست فقط این پست ها رو برای نظر دادن انتخاب می کنن
    :-/

     
  • At 11/11/2008 08:31:00 AM , Anonymous Anonymous said...

    Bebakhshid khanoomha agar jametoono kharab kardam, bazi weblogha doost daran shayad jame khosoosisie khodeshoono dashte bashan va az soal o javab khosheshoon nemiad, man ham bar hasbe etefagh inja oumadam va fekr nakonam be in zoodiha bargaradam. Faghat mikham begam ba Javabe Parisa movafegh nistam chon hame alan hame keshvarha hata ounhai ke ghablan panahandegi ejtemai midadan, faghat doblae Maghzha va pooldarha hastand.
    Kashki ghabl az chizi ro neveshtan tahghigh konid va masael ro ba Sae Sadr bebinin. Khoda negahdare hamegi
    Madarane ensani baraye farzandanetaan bashid.
    Shahram az Abadeh

     
  • At 11/11/2008 08:37:00 AM , Blogger تولدی دیگر said...

    آقای شهرام،
    نه اشتباه نکنید، درسته که اینجا جمع دوستانه خودش رو داره ولی شنوای همه صحبت های محترمانه و بیغرض هم هست. طبق گفته خود شمااحتمالا این جواب رو نخواهید دید ولی باید بگم که اگه شما آمارها تون رو از روی اینترنت، اخبار که( همون رسانه های کذایی) و غیره به دست میارید من و پریسا داریم واقعیات رو از نزدیک میبینیم. تاکید می کنم واقعیات رو نه فقط حرفهای زیبا رو. ممنون از دعایی که کردید این نهایت تلاش و آرزوی هر مادری هست و من هم دعا میکنم که چشم های همه ما به روی واقعیات باز بشه و بتونیم حقیقت رو از ادعا و تبلیغ تشخیص بدیم.

     

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home