تولدی دیگر

Monday, November 03, 2008

آخه چرا ما زنها اینقدر خودمون رو اذیت می کنیم؟

با یکی از دوستام دارم چت می کنم بهم میگه که تازگی ها هرکسی که حامله بوده به علت آلودگی هوا و استرس زیاد بچه تا سه ماهگی بیشتر نمونده وبعدهم میگه به عبارتی از بیعرضگی مردهاست.

سرم گیج میره و حالم بد میشه.

میگم خانم مهندس اینو از کی شنیدی؟

میگه دکترا میگن.

میگم کدوم دکتر؟

میگه دکتر یکی از همکارامون.

دیگه از شدت عصبانیت جوش آوردم. بهش می گم عزیز من تو که تحصیلکرده هستی چرا؟ اگه از استرس و آلودگی هواست که چه ربطی به عرضه مردها داره.

می گه گفتم که بخندیم. این دیگه مثل کبریتی می مونه به انبار باروت من.

چرا ما زنها برای اثبات برتری خودمون رو توی یه مقایسه های احمقانه میاندازیم؟ چرا فکر می کنیم که اگه ثابت کنیم که مثلا بچه امون به دلیل بی عرضگی باباش از دست رفته یعنی ما برتریم. بعد می تونیم بریم تو شرکت اینو واسه همه تعریف کنیم و بشینیم با هم به بی عرضگی شوهرامون بخندیم؟ بعد شنونده ها هم واسه دوستاشون تعریف کنند و هی جمع بزرگتری بشیم و از این طریق برتریمون هی بیشتر ثابت بشه.

دوستای خوبم. همجنسای نازنینم، به خدا لازم نیست چیزی رو ثابت کنید. فقط کافیه که خودتون بدونید که چقدر موجود مهم و منحصر به فردی هستید. اشکال کار اینه که خودتون رو نمی شناسید. اشکال کار اینه که خودتون ارزشهای وجودی خودتون رو نمی دونید. به همین دلیل همش می خواید ثابت کنید که از مردا چیزی کم ندارید. مقایسه ما زنها با مردها دقیقا مقایسه همون سیب و پرتغاله. چطور می خواید شیرینی و لطیفی سیب رو نادیده بگیریدو بعد ثابت کنید که چیزی از ترشی پرتغال کم ندارید.

بدترین کاری که میشه در حق خودمون بکنیم اینه که با مقایسه های احمقانه و یا مسخره کردن های اینچنینی به دیگرون نشون بدیم که چقدر ما کوته فکریم و همه اون چیزهایی که در مورد ناقص العقل بودن زنها میگن صحیحه. بیاید که برای یه مدتی دست از مقایسه برداریم. اصلا بیاید مردا رو فراموش کنیم. یه مدتی فقط خودمون رو ببینیم. ببینیم چی داریم و چی نباید داشته باشیم. به جای وقت گذاشتن برای جستجو به دنبال ضعف های مردها، توانایی های زنها را جستجو کنیم.

ببخشید که اینقدر تند نوشتم. بازم مثل همیشه هرمونهای حاملگی رو میندازم جلو و اونها رو بهانه می کنم. ولی دلیل واقعیش اینه که میبینم که چطور ما زنها داریم به ترکستان میریم و روز به روز تنها خودمون رو بیشتر آزار میدیم و با ندونم کاریهامون اسم زنها رو خراب تر میکنیم.

از دوست نازنیم هم عذر می خوام. عزیزم تندی کلامم رو به تو نیست رو به مه زنهاست. تلخی اش رو با شیرینی خودت ببخش.

Labels: ,

6 Comments:

  • At 11/03/2008 09:44:00 AM , Anonymous Anonymous said...

    اين دوست نازنين من بودم.متاسفانه پيمانه جون خيلي زود و راحت قضاوت كرده.اصلا چيزي كه من مطرح كردم هيچ ربطي به فيمينيستي ياثابت كردن نداشت. خودم هم تعجب كردم كه چرا يه زن حاممله رو اينجور برآشفته كردم.
    ولي خوب خيلي هم بد نشد حداقل باعث شد اين مامان خانومي خوب موضوع جديد براي امروز پيدا كنه.

     
  • At 11/03/2008 09:48:00 AM , Blogger تولدی دیگر said...

    متاسفانه با وجودی که دوست نداشتم هویت دوستم معلوم بشه اما شد. هدای عزیزم من قضاوتی در مورد تو نکردم فقط گفتم که اینجوری حرف زدن چه پیامی رو به شنونده میرسونه. این قضاوت کردن نیست.

     
  • At 11/03/2008 10:52:00 AM , Anonymous Anonymous said...

    پيمانه جون
    بنده با حرفت موافقم و به تو رای ميدم.
    مثال سيب و پرتقال هم جالب بود
    و بنظرم رسيد که پس زنها رو بايد گاز زد و مردها رو پوست کند
    :)
    حالا عصبانی نشی ها! شوخی بود
    :)
    اينقدر حرص نخور بابام جان
    برات خوب نيست
    ;)

     
  • At 11/03/2008 05:40:00 PM , Anonymous Anonymous said...

    سلام
    من یه سوال دارم .شرایط نگداری از بچه ها برا یک مادر شاغل تو کانادا چطوری هست؟منظورم این هست که مهد های خوبی هست کهاز نوزاد هم نگهداری کنندوهزینه های اون تقریبا چنده؟
    ممنون می شم اگه جواب بدید

     
  • At 11/04/2008 08:05:00 AM , Blogger تولدی دیگر said...

    به دوست ناشناس
    توی کانادا بچه ها به گروه سنی اینفنت، نوزاد تا یک سال و نیمی، تادلر، یک سال و نیم تا سه ساله و بعد هم کسا و پری اسکول تقسیم میشند. اونجوری که از سوالتون متوجه شدم شما در مورد گروه اول یعنی اینفنت سوال دارید. بعله مهد کودک های خیلی خوبی اینجا هست و هر چی کودک سن کمتری داشته باشه شهریه بیشتر میشه یعنی اینفنت بیشترین شهریه رو دراه که بین 1000 تا 1200 متغیر هستش. برای تادلر این رنج به 800 تا 1000 تبدیل میشه.
    امیدوارم که سوالتون رو جواب داده باشم.

     
  • At 11/05/2008 01:34:00 AM , Anonymous Anonymous said...

    Oun zane bicharehi ke nozadesho be har dadlili az dast dade mesle to-e haamele mimoone ke migi "az barf motenaferi" kholase hormonha va masaeb zendegi bazi vaghtha adamha ro be cherto pert gooi vadar mikonan.
    Sabra

     

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home