تولدی دیگر

Saturday, January 29, 2011

لیلا منم

دارم فیلم "لیلا" رو نگاه می کنم. حال بدی دارم، اونقدر بد که نتونستم بگذارم فیلم تمام بشه بعد بنویسم. سالها پیش هم این فیلم رو دیده بودم، اون موقع ها جوونتر بودم و سرم خیلی باد داشت. اونبار هم مثل ایندفعه از اول تا آخر فیلم فحش دادم. به همه به مادر شوهر بدجنس، به شوهر بی وجود، به خانواده بی مسئولیت و از همه و همه بیشتر به لیلای ضعیف.
اما اینبار یه تفاوت داشت. تفاوتش این بود که می خواستم در مورد احساسم بنویسم و مثل همیشه معجزه نوشتن چشمامو باز کرد. شروع کردم که به لیلا بدوبیراه بگم ولی یه دفعه یه چیزی رو متوجه شدم. لیلا منم. متوجه شدم که به گفته کتاب "نیمه پنهان وجود" دارم فرافکنی میکنم. بله لیلا منم. من هم مثل لیلا فقط و فقط برای راضی نگه داشتن آدمها به چیزهایی تن در میدم که نه تنها بهشون علاقه و اعتقاد ندارم که حتی از نظر جامعه هم پسندیده و مناسب نیست. که برای راضی نگه داشتن آدمها بهشون باج میدم، تا جایی که توان دارم پیش میرم و یه دفعه کم میارم، میبرم و اونوقته که اون سکه وجود پیمانه نمایان میشه. دست وپامیزنم، چنگ و دندون نشون میدم و از خودم نمایش به راه میاندازم. اینجای کار دیگه هیچ کس بهم حق نمیده، چون آدمی که با چنگ و دندون بخواد حقش رو بگیره چندان هم حق دادنی نیست. یه قاطعیت در ابتدای کار میتونه از اینهمه بحران و شلوغی جلوگیری کنه. ولی اون قاطعیت شهامت می خواد. واقعیت اینه که این روزها خیلی بهتر هستم و کمی شهامت و قاطعیت پیدا کرده ام ولی تا ریشه کن شدن مشکل راه طولانی دارم.

Labels:

12 Comments:

  • At 1/29/2011 06:38:00 AM , Anonymous khale3harfi said...

    فکر می کنم همه زنها لیلاهای نهفته در وجودشان هست داستان بی قراری زندگی زنهای ایرانی در همه جا هست

     
  • At 1/31/2011 09:15:00 AM , Anonymous لاله said...

    به نظر من لیلا یک مثال خاص یا داستان زندگی یک زن نبود. لیلا یک ویژگی هست که تو وجود همه ما هست. شاید یکی کمتر، یکی بیشتر اکا تو وجود همه هست .
    خاله سه حرفی جمله زیبایی رو گفت: همه زنها لیلاهای نهفته در وجودشان هست داستان بی قراری زندگی زنهای ایرانی در همه جا هست
    صد در صد موافقم با این جمله
    اما اینکه ای لیلا چطوری لیلا میشه به نظرم باید بیشتر خودخواه بود و خودمون رو دوست داشته باشیم تا لیلای وجودمون فرصت عرض اندام پیدا نکنه

     
  • At 1/31/2011 09:16:00 AM , Anonymous لاله said...

    اِه!!! کامنت من ثبت شد واقعا؟! :)))) بالاخره موفق شدم :)

     
  • At 1/31/2011 05:14:00 PM , Anonymous پریسا said...

    فکر ج.بیه دوباره دیدن فیلم های قدیمی. درسته همونطور که خودمون عوض شدیم، نگاه و نظرمون هم بهشون باید عوض شده باشه. با نظر خاله سه حرفی هم موافقم. لیلا، جنبه ی موروثی ماست. نه فقط زن، مردش هم همینطوره. فقط نوعش فرق میکنه. ما یاد نگرفتبم چطور خودمون رو درست ابراز کنیم. بدون اینکه به خودمون یا دیگران آسیبی برسونیم.‏

     
  • At 2/01/2011 11:27:00 AM , Anonymous دریا said...

    منم یه جورایی اینطوری ام. قاطعیت ندارم یا اگرم دارم زمانهاییه که دیگه جونم به لبم رسیده و قاطعیت همراه میشه با عصبیت.

     
  • At 2/18/2011 10:27:00 PM , Anonymous دریا said...

    پیمانه جان حالت خوبه که؟؟؟
    امیدوارم ننوشتنت بخاطر دلمشغولی های زیبای زندگی باشه نه چیزای سختش!!!!

     
  • At 2/22/2011 05:56:00 AM , Anonymous mami said...

    بابا كجايي ؟بيا بنويس ديگه! راستي چه جوري ميشه برات خصوصي بدم؟

     
  • At 3/10/2011 11:24:00 AM , Anonymous یاسمن said...

    خوب نباید اینطوری باشی

     
  • At 7/12/2011 08:12:00 AM , Anonymous یاسمن said...

    چقدر این فیلمو دوست دارم...

     
  • At 12/26/2011 11:21:00 AM , Anonymous یاسمن said...

    وای منم همش حرص میخورم.

     
  • At 1/23/2012 06:59:00 AM , Anonymous هدا said...

    سلام پیمانه جون . هدا هستم چند بار خوابتو دیدم و نمی دونستم چجور باهات در تماس باشم . نمی دونم کجای این دنیا هستی؟ تا اینکه تو گوگل وبلاگتو سرچ کردم و جالبه که مجبور شدم یا فیلتر شکن وارد بشم و از همینجا حدس زدم ایران نیستی. در هر صورت امیدوارم سر حال باشی

     
  • At 1/23/2012 07:01:00 AM , Anonymous هدا said...

    یادم رفت آدرس ایمیل بدم
    khalehsetareh1@yahoo.com

     

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home