تولدی دیگر

Monday, January 24, 2011

مرگ غمگین یک شا*هزاده

کانالهای ما*هواره رو بالا و پائین میکنم. کانالهای خارجی چنگی به دل نمیزنند. به سراغ ایرانی ها میرم شاید که شانس بیارم و برنامه دکتر هولاکوئی رو نشون بده. برنامه پارس تیوی توجهم رو جلب میکنه. مراسم یادبود هست. یادبود درگذشت علیرضا پ*هلوی. شاخم درمیاد. ای بابا، اینکه خیلی جوان بود. ظاهرا 45 ساله بود. دلیل فوتش رو نمی گند و فقط ازش تعریف می کنند و صحبت های معمول این مراسم. آهنگ بسیار غم انگیزی پخش میشه. یه دفعه به این فکر می کنم که شاه*زاده بی کشور بودن چه حسی می تونه داشته باشه؟ احساس کنی که بزرگی اما به بزرگی ات دهن کجی بشه. آواره غربت باشی و به زور بخوای بگی که شاه*زاده ای. دلم به درد آمد. موهای تنم سیخ شده بود و از درون میلرزیدم. تلفن زنگ خورد. محمد بود. راجع به مراسم بهش گفتم و فهمیدم که سه هفته پیش مرحوم شده و خودکشی کرده. اشکم سرازیر شد. نمیدونم واسه چی خودشو کشته ولی مطمئنم که بخش بزرگی از اون رو غم غربت و تنهایی تشکیل داده.
به مسائل سیاسی کاری ندارم. به اینکه آدم خوبی بوده یا نه و یا حتی اینکه پدرش خوب بوده و یا بد. اسم ها آدم ها رو محدود می کنند. وقتی اسم شاه*زاده رو به دنبال بکشی سبک و سیاق زندگی ات با آدم های معمولی فرق می کنه. توی دوستی هات، ارتباطاتت، حتی نوع کارو روش زندگی ات معذب و مقید میشی. خوب اینا اشکالی نداره چرا که در عوض به خاطر اون اسم مزایای هم نصیبت میشه. اما وقتی شاه*زاده بی کشور و یا بهتر بگم به دور از کشور باشی فقط محدودیت ها تورو آزار میدن و هیچ مزیتی هم وجود نداره که دلت رو خنک بکنه. نمیدونم شاید اون بیچاره هم به همین دلیل خودش رو کشته.
دلم می خواد که کمی سرچ کنم و ببینم که کی بوده. هیچ چیز در موردش نمیدونم و هیچ وقت هم برام مهم نبوده اما دوست دارم بهتر بشناسمش.

راستش من شبکه های ایران و شبکه های ایرانی اونور آب رو نگاه نمی کنم. ارتباطم با آدم ها هم محدود میشه به تماس تلفنی با پدر، مادر و برادرهام که به دلیل دور بودنشون فقط از خودمون میگیم و به اخبار ایران و جهان نمیرسیم. خلاصه اینکه تعجب نکنید از اینکه من اینقدر از دنیا عقبم و اخبار بیات شده برام جالبه :)

Labels:

2 Comments:

  • At 1/24/2011 11:33:00 PM , Anonymous دریا said...

    پیمانه جون منم خیلی ناراحت شدم از شنیدن خبر خودکشی اش. خیلی تعبیر قشنگی داشتی. حساب کن غربت یه طرف شاهزاده بودن هم یه طرف. ما یکیشم برامون سخته.

     
  • At 1/24/2011 11:34:00 PM , Anonymous دریا said...

    ببخشید نگرانت کردم دستم به نوشتن نمیره این روزا.

     

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home