تولدی دیگر

Thursday, February 19, 2009

امان از این روزگار

توی سالن انتظار چشم پزشک نشستم و غرق در افکار خودمم. یه دفعه توجهم به جمله ای که خانم بغل دستی ام به منشی میگه جلب میشه "فقط معجزه باعث میشه که ما آدما توی این کانادا زنده راه بریم". از افکارم بیرون میام و گوش می کنم. آنچه که میشنوم مو به تنم سیخ می کنه. ظاهرا اون خانمه حامله بوده و 40 روز پیش، 5 روز پیش از روز زایمانش، فشارش رفته روی 18 و بردنش اورژانس. می گفت اونجا اونقدر معطل می کنند و دیر به اتاق عمل میبرند که بچه توی شکمش خفه میشه.

ظاهر خانمه خیلی آروم بود. اون داشت با آرامش تعریف می کرد ولی اشکای من درآمد. می گفت که قسمتی از شکمش رو هم درست بخیه نزده اند که باعث شده که 40 روز گذشته رو با این مسئله درگیر باشه. می گفت برای تعین علت مرگ بچه رو به اتوبسی فرستادند.

حالم خیلی بد بود. مادری که 9 ماه هزار درد و فشار رو تحمل می کنه که مزدش رو با در آغوش کشیدن فرشته ای از خدا بگیره و در آخر تنها به خاطر کوتاهی عده ای آدم بیمسئولیت بچه سالم و بیگناهش رو از دست میده. قلبم فشرده شده بود. حتی نمی دونستم که چی باید بگم. اصلا چی میشه برای تسکین به این مادر گفت.

تمام راه برگشت رو دعا کردم. از خدا خواستم که همه بچه هارو حفظ کنه. از خدا خواستم که هیچ پدر و مادری داغ از دست دادن بچه رو نبینند.

Labels:

5 Comments:

  • At 2/20/2009 03:59:00 AM , Anonymous Anonymous said...

    واي طفلكي، شنيده بودم سيستم پزشكي كانادا خيلي ضعيفه ولي فكر نميكردم اينقدر.

     
  • At 2/20/2009 05:27:00 AM , Blogger banooH2eyes said...

    من اومدم که تبریک بگم، رسیدم به این پست غمگین!ه

    چه باران و باربد خوردنی ای دارید شما. خدا را شکر که همه چی به خیر گذشت. امیدوارم که خدا هر دو شون را برای شما سالم نگه دارد و شما را برای آن دو.ه

    برای آن خانم هم آرزوی صبر دارم. واقعا وحشتناک بود

     
  • At 2/20/2009 06:13:00 AM , Anonymous Anonymous said...

    آره راست میگی خیلی دردناکه، فقط خداست که می تونه شاید توی این شرایط آدم رو آروم کنه.
    ولی خوب خانومی شما بهتره فعلا به چیزهای خوب و امیدوارکننده فکر کنی.دنیای دوروبرمون پرهست از این اتفاقات تلخ و ناراحت کننده.فقط باید هر لحظه و لحظه خدا رو شکر کرد به خاطر الطاف بیشماری که بهمون می کنه و چه بسا که از همه اونها غافلیم و در چنین شرایطی اونها رو بهتر می بینیم و درک می کنیم.
    فرشته کوچولوهاتو می بوسم هزاااااااااااااااار تا
    فدااااااااااااای تو

     
  • At 2/20/2009 06:47:00 AM , Anonymous Anonymous said...

    الهی آمين!ا

     
  • At 2/20/2009 05:11:00 PM , Anonymous Anonymous said...

    This comment has been removed by a blog administrator.

     

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home