تولدی دیگر

Saturday, May 17, 2008

من تو امتحان قبول شدم

با توجه به اینکه نتیجه امتحانم رو گرفتم حالا میتونم بگم که موضوع چی بوده. همه میدونید که من چقدر عاشق کتاب خوندن هستم. از وقتی که ازدواج کردم واقعا دیگه هیچوقت چندان نشد که کتاب بخونم یعنی اصلا یه جوریه، اختصاصا که من همیشه کار می کردم و هیچ وقت وقت اضافی نداشتم. وقتی به کانادا آمدیم این میل قدیمی در من بیدار شد. توی کتابخونه عمومی اینجا یه بخش هست که به کتابهای فارسی اختصاص داره. منم که از پیدا کردن کتابهای فارسی ذوق مرگ شده بودم هی تند تند کتاب می گزفتم و می خوندم. برای رفت و برگشت به محل کارم روزانه من دوساعت توی راه هستم که بخشیش رو با مترو و بخش دیگه رو هم با استریت کار(اتوبوس برقی) طی میکنم. از همین زمان برای خوندن کتاب استفاده میکنم. بعد از یه مدت محمد بهم پیشنهاد داد که لااقل کتاب انگلیسی بخونم که برای زبانم هم مفید باشه. اولش ترس داشتم از خوندن کتاب انگلیسی ولی بالاخره اونقدر محمد گفت که منم شجاع شدم و ترسم رو کنار گذاشتم. وقتی که شروع به خوندن کردم دیدم که برعکس اونی که فکر می کردم اصلا سخت نیست و محمد حق داشت، از هر کلاس زبانی موثر تر بود. فکر کنم که حدود 10-15 تا کتاب از سیدنی شلدون و دانیل استیل خوندم. کم کم اعتماد به نفسم بالاتر رفت. یه روز داشتم با محمد در مورد اینکه چقدر ترچمه کتابهایی که توی ایران می خوندیم مسخره بوده صحبت می کردم و اونم یه پیشنهاد بسیار اغوا کننده بهم داد. اینکه شروع کنم به ترجمه کردن و اینکه یه دوست داره که انتشاراتی داره و میشه باهاش تماس گرفت.... مثل همیشه اولش ترسیدم و گفتم که نمی تونم. ولی مثل همیشه هم با ترسم مبارزه کردم و با کله خری تمام با دوست محمد تماس گرفتم و قرار شد که برام نمونه ای بفرسته و من ترجمه کنم و در صورتی که خوشش آمد شروع به همکاری کنیم. این همون امتحانی بود که نوشته بودم. خوب ترجمه رو انجام دادم و براشون فرستادم. جالب اینه که خیلی خوششون آمدو قرار هست که بنده به عنوان مترجم شروع به کار کنم. رقم حقوقش در تبدیل به پول اینجا رقم مسخره ای هست و مثل جک میمونه ولی باورتون شاید نشه که چفدر این دوساعت راه برام شیرین شده و با چه عشقی هرروز راهی میشم. نشسته ننشسته دفترودستکم رو در میارم و مشغول میشم. از همه جالب تر این که کتابه در مورد طراحی و نقاشی هست که همین باعث شده کار برام جذابتر بشه. خلاصه اینکه ماشالا از هر انگشت این پیمانه خانم یه هنر میباره

پ.ن. خدا این شوهر نازنین رو برای من حفظ کنه که همیشه مایه قوت قلب و پیشرفت منه
پ.ن. به اونایی که به فکر تقویت زبانشون هستند باید بگم که هیچ چیز مفید تر از خواندن رمان انگلیسی نیست. چون وقایع روزمره رو می تونید به انگلیسی بخونید. توی هیچ کلاس انگلیسی نمی تونید این تنوع محاوره رو ببینید

7 Comments:

  • At 5/17/2008 08:12:00 PM , Anonymous Anonymous said...

    سلام پیمانه جونم
    خیلی خوشحال شدم وبهت تبریک میگم . مطمئن باش این همون بهترینیه که خدا میتونه به آدم بده و همیشه هر بهترین آغازی برای شروع یک پیشرفت وموفقیت بزرگه البته اگه به خوبی قدرشو بدونیم . همین که آدم یه کار رو واسه دل خودش انجام میده خیلی بهش احساس لذت توام با آرامش میده و باعث میشه که مسائل جانبیش کم اهمیت و اصلا بی اهمیت به نظر برسه.همینطور بهت تبریک میگم که همچین شوهر روشنفکری داری خیلی قدرشو بدون چون منم این موارد رو زیاد تجربه کردم و میدونم که واقعا همه آقایون اینجوری فکر نمی کنن و این خودش بزرگترین نعمته که آدم طرفش درکش کنه و بهش روحیه و اعتماد به نفس لازم رو بده اونم در لحظاتی که ممکنه فقط یکبار در زندگی هر کسی پیش بیاد و چه بسا تصمیم نادرست گرفتن در اون لحظات هیچوقت قابل جبران نباشه و همیشه یادآوری اون تنها باعث احساس تاسف بشه در صورتی که یه تصمیم درست در این لحظات همیشه یادآوریش به آدم احساس غرور میده واینکه چه خوب شد که اونو ازدست ندادم.
    حالا کتابات چاپ شدن من رو هم خبر کن هر چند من آدم قانعی هستم و نسخه دست نویس رو هم قبول دارم فقط سعی کن خوشخط و بدون غلط باشه.
    خیلی دلم برات تنگیییییییییییده وبی صبرانه منتظر اومدنت هستم.
    پسر گلت رو کلللللللللللللللللی ببوس.

     
  • At 5/18/2008 02:32:00 AM , Blogger sepideh said...

    salam nazani9nam salam dokhtar khaleye gol. TABRIK MIGAM. to hamishe baese eftekhari. kheili kheili khoshhalam. peimane joon behet ghebte mikhoram chon to tonesti be tarset ghalabe koni vali man natonestam 1 salee hast ke to fekre tarjome hastam vali ketabe english ke ta hala tarjome nashode bashe giram nayomade albate khodamam peigir nashodam, vali khoshhalam ke to tonesti. vasam doa kon ke manam betonam. rasti age shoro konam va komak bekham komakam mikoni? golam inja hame salam miresonan. be agha mohamad salam bereson gol pesaretam kolee bebos. DOOSSET DARAM KHEILIIIIIIIIIIIII

     
  • At 5/18/2008 04:33:00 AM , Anonymous Anonymous said...

    روز قسمت بود.خدا هستي را قسمت ميکرد.خدا گفت: چيزي از من بخواهيد هر چه باشد.شما را خواهم داد .سهمتان را از هستي طلب کنيد زيرا خدا بخشنده است. و هر که آمد چيزي خواست.يکي بالي براي پريدن و ديگري پايي براي دويدن.يکي جثه اي بزرگ خواست و آن يکي چشماني تيز.يکي دريا را انتخاب کرد و يکی آسمان را. در اين ميان کرمي کوچک جلو آمد وبه خدا گفت:خدايا من چيز زيادي از اين هستي نمي خواهم.نه چشماني تيز ونه جثه اي بزرگ نه بال و نه پايي ونه آسمان ونه دريا .....تنها کمي از خودت.تنها کمي از خودت به من بده و خدا کمي نور به او داد. نام او کرم شب تاب شد.خدا گفت: آن که نوري با خود دارد بزرگ است.حتي اگر به قدر ذره اي باشد.تو حالا همان خورشيدي که گاهي زير برگ کوچکي پنهان مي شوي و رو به ديگران گفت: کاش مي دانستيد که اين بهترين را خواست.زيرا که از خدا جز خدا
    نبايد خواست

     
  • At 5/18/2008 08:14:00 AM , Blogger تولدی دیگر said...

    مریم عزیزم سلام
    روزی که شروع به نوشتن وبلاگ کردم هدفم ارتباط برقرار کردن با عزیزانم اونور دنیا بود. یه جور گپ زدن، درددل کردن. خوشحلالم که می بینم به هدفم رسیدم و وبلاگم دقیقا همونی شده که می خواستم. مدتی هست که لطف داری و میای بهم سر میزنی و همیشه هم برام کامنت میگذاری.کامنت هاتو که میخونم لذت میبرم از اینکه چقدر با احساس و بادرایت هستی. و اونوقت دیگه احساس نمیکنم که اونور دنیا و به دور از شما هستم. احساس نمی کنم که دوستامو گم کرده ام و از حال و روزشون خبر ندارم
    مرسی عزیزم بابت سرزدنت و همچنین کامنت های قشنگت

     
  • At 5/18/2008 08:17:00 AM , Blogger تولدی دیگر said...

    سپیده گلم سلام
    عزیز دلم تو هم مایه مباهات و افتخار منی. مطمئنم که به زودی شروع خواهی کرد و در این زمینه هر کاری که فکر می کنی من میتونم بکنم بگو، خوشحال میشم.
    به همه سلام برسون نازنینم

     
  • At 5/18/2008 09:11:00 AM , Anonymous Anonymous said...

    salllaaaaaaaaaaaaaaaaaamm
    vaaaaaaaaaaaaaaaayyyy fekr kon ketabat chap beshe..chi misheh..man ke az hasoodi mordam:))))))))))))))
    ghorboonet beram kolli khosh_halam ke daram movafaghiyate yeki az behtarin doostanam ro mibinam. koli inja daram bahat poz midam ke doostam chenin o chenan:) montazere khabarhaye daghe badit hastam.

     
  • At 5/18/2008 10:07:00 AM , Blogger تولدی دیگر said...

    سلام سمیرای نازنین
    مرسی عزیزم تو لطف داری به من. منم منتظر شنیدن خبرهای خوب از طرف تو هستم. ایشالا که مصاحبه ات با موفقیت انجام بشه و زودتر اینجا ببینمت

     

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home