تولدی دیگر

Thursday, July 10, 2008

امتحان خوشبختی

من یه اخلاق خیلی بدی دارم که باید در خودم از بین ببرمش. راستش مشکلم اینه که قدر چیزایی رو که دارم اصلا نمی دونم و همیشه به دنبال چیزهایی که ندارم می گردم. این باعث شده که از داشته هام هیچ لذتی نبرم و همیشه سرگردون به دنبال نداشته هام باشم. به خاطر همین برای غلبه بر این مشکلم تصمیم دارم که به عنوان اولین گام خوبی هایی رو که محمدم داره بررسی کنم و بعد به داشته هام ببالم و از داشتنشون سرمست غرور و شادی بشم. به خاطر همین تصمیم گرفتم که لیستی از 10 تا از خصلتهای خوبی که محمد داره تهیه کنم. مطمئنم که کا راحتی نخواهد بود، نه به خاطر اینکه محمد خوبی نداره، نه فقط به خاطر اینکه چشمای من ممکنه به روی اونها بسته باشه.

یک 1- اولین و مهمترینش وفاداری بی حد و مرزش هست

اینو از زبون یه زنی که به وفاداری شوهرش مطمئن نمی گم. اینو بر این اساس می گم که محمد ذاتا آدم وفاداری هست. به نه تنها به آدم ها که به وسائلش و یا هر چیزی که بهش مربوط باشه
دو 2- این حقیقت که می دونم همیشه برای من و در کنار من باقی خواهد ماند و هیچ وقت ترس از دست دادنش رو ندارم. فکر کنم که بشه اسمش رو حس اعتماد گذاشت

راستش این دوتا مورد اول بزرگتری سرمایه زندگی منه. چیزی هست که باعث احساس آرامش و اعتماد به نفسم میشه
سه 3- همیشه پشتیبان و حامی خوبی هست. با وجودی که عادت نداره که از چیزای نامربوط و نابجا پشتیبانی کنه و بقول خودش پشتیبانی نابجا طرف مقابل رو به جای تقویت کردن ضعیف می کنه، ولی همیشه حامی مطمئنی هست
چهار 4-خیلی بزرگ و فهمیده است و من هر مشکلی که داشته باشم به راحتی باهاش مطرح می کنم و می دونم که همیشه راه حل خوبی برام خوهدداشت.
پنج 5- از بهترین باباهای دنیاست. اونقدر عاشقانه باربد رو دوست داره که من هیچ نگرانی ندارم. می دونید فقط دوست داشتن نیست. همه باباهای دنیا بچه هاشون رو عاشقونه دوست دارند اما وقتی که پای انجام کوچکترین کارها می رسه از تنبلی سرباز می زنند و انجام نمی دهند. اما چیزی که در مورد محمد شاخص هست انرژی خستگی ناپذیرش در مورد باربد و کارهای مرتبط به اونه.
شش 6- خیلی خیلی باگذشت هست (البته حقش هست که اینجا بگم که توی یه مواردی که حساسیت هاشو تشکیل میده یه کمکی هم بی گذشته ). اونقدر که به عنوان یک مثال کوچیک، مثلا چیزهایی خوردنی رو که میدونه من دوست دارم الکی می گه که من بهم نمی چسبه و یا اینکه من دوست ندارم.
هفت 7- نقاط قوت اطرافیانش رو های لایت می کنه. غیر ممکنه که ما مهمونی داشته باشیم و از دست پخت من یه جوری تعریف نکنه. اونقدر هم بلده که چه جوری این کار رو انجام بده که اصلا زننده و نمایشی به نظر نیاد. در صورتی که من اگر بخوام همین کار رو بکنم کلی لوس و بیمزه به نظر میاد
هشت 8- همیشه با صبر و حوصله به ساعتها وراجی من درمورد وقایع روزانه و یا مشکلاتی که دارم گوش میده. می دونم که این واقعا خصوصیت منحصر به فردی توی مرداست چرا که معمولا آقایون حوصله پرچونگی های خانم ها رو ندارند و خانم ها همیشه از این مسئله رنج می برند
نه 9- همراه خوبی برای خرید هست. از ساعتها ول گشتن توی خیابون به دنبال یه چیز کوچیک و احمقانه خسته نمیشه ( اگر چه اختلاف سلیقه امون توی خرید گاهی اوقات مشکل ساز میشه). اینم یکی دیگه از خصوصیات منحصر به فردشه و معمولا آقایون از خرید خوششون نمی آد
ده 10-خوش سلیقه است و همیشه کمک بزرگی هست واسه من مواقعی که مهمون داریم. از کمک برای درست کردن منوی غذا گرفته تا نحوه چیدن میوه و شیرینی و........
راستش به جز دومورد اول بقیه رو روی ترتیب خاصی ننوشتم. اینها بدون هیچ زحمتی برای فکر کردن به ذهنم آمد. خیلی تجربه جالبی بود و باعث شد که مرور کنم و ببینم که با چه آدم بینظیر و منحصر بفردی زندگی می کنم. راستش من این لیست رو در بین کار های شرکت تهیه کردم . لازمه که بعدا برای خودم بارها و بارها مرورش کنم. راستش این خیلی بی انصافی هست که ندونم که چقدر خوشبختم. هم در حق خودم و هم در حق محمد.
بهتون توصیه می کنم که امتحان کنید. از نتایج این تجربه مثل من به تعجب می افتید

پ. ن

از من نپرسید چرا اعداد رو اینجوری گذاشتم از این بلاگر دیونه بپرسید که چرا اعدادی که اول جمله قرار می گیره رو به آخرش منتقل می کنه :(

8 Comments:

  • At 7/11/2008 10:20:00 PM , Anonymous Anonymous said...

    عالی بود
    به خاطر داشتم همچون محمدی بهت تبریک میگم
    خوشبخت باشید
    منم این لیست رو توی وبلاگم دارم
    پست سیزدهم

     
  • At 7/12/2008 01:47:00 PM , Anonymous Anonymous said...

    enshaallah har lahze khoshbakht tar az ghabl bashid

     
  • At 7/14/2008 06:44:00 AM , Blogger تولدی دیگر said...

    mamnon nazaninam. omidvaram ke to ham roz be roz asheghane tar zendegi koni

     
  • At 7/14/2008 07:19:00 AM , Anonymous Anonymous said...

    ey kalak, dige weblog minevisi va be man nemigi? yeki talabet!
    khoshhal shodam ke minevisi. fagaht khastam tabrik begam va sare forsat hamash ro mikhoonam.
    ghorbanat,
    Parisa

     
  • At 7/14/2008 08:04:00 AM , Anonymous Anonymous said...

    shayad in behtarin pishnahadi bood ke too in roozhaye bihoselegi mishod shenid.gahi vagean yademoon mireh ke cheghadr khoshbakhtim.

     
  • At 7/14/2008 08:04:00 AM , Anonymous Anonymous said...

    rasti oon weblogi ham ke gofti daram mikhoonam.tnx

     
  • At 7/14/2008 10:24:00 AM , Anonymous Anonymous said...

    in faghat akhlagh to nist. hame hamintoran. in kari ham ke kardi jalebe chon doctor jolakouee, har vaght kasi mikhad ezdevaj kone va ya mige kasi ro doost daram, mige 3 ta chizi ke dar oon adam doost darim,dar mored oon adam be man begoo. mamoolan ashegan delsookhte ham yeki do ta bishtar nemigan. kheili khoobe ke to yek nafas 10 ta peyda kardi.

     
  • At 7/14/2008 10:28:00 AM , Blogger تولدی دیگر said...

    آره پریسا تجربه واقعا جالبی بود و همشو هم مدیون خوندن بلاگ مهربانو هستم. نه به خاطر اینکه بگم شوهر اون بد بود و محمد خوب هست. نه، چیزی که در مورد مهربانو برام جالب بود این بود که با وجودی که از همسرش جدا شده بود ولی چه خوب صفات خوبش رو می شناخت

     

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home