تولدی دیگر

Tuesday, June 17, 2008

دنیای حاملگی


وقتی با خانمای حامله صحبت می کنم و می گم که از حاملگی تون لذت ببرید در جا روی سرشون شاخ سبز می شه و فکر می کنندکه من چه دیونه ای هستم هستم دیگه. ولی باور کنید که حاملگی یکی از دورانهای خیلی خاص زندگی هست. توی ایران اگه باشی، به به ، همه تحویلت می گیرند. هر روز یکی یه چیزی برات درست می کنه و به عنوان ویارانه میاره. همه بهت محبت می کنند. البته جامعه زیاد برات تره خورد نمی کنه اینجا توی غربت اون محبتهای عزیزانتو نداری اما در عوضش شوهرت خیلی بیشتر هواتو داره. جامعه رو که نگو و نپرس. واسه خودت پادشاهی می کنی. غیر ممکنه که وارد مترو بشی و یکی سریع جاشو بهت نده. یادش به خیر سر باربدم که حامله بودم محمد می گفت چیه شکمت رو میدی جلو و هر کاری دلت می خواد می کنی. راست می گفت. نه حق تقدم رو رعایت می کردم و نه هیچ چیز دیگه ای واقعا آزادانه هر کاری می خواستم می کردم. اینهایی که گفتم همه عوامل خارجیه، از اونها مهمتر اون نازنینی هست که داره توی بطن تو بزرگ می شه و لحظه به لحظه ارتباطش باهات کامل تر میشه. خیلی شیرینه. فکر نکنید که حاملگی راحتی داشتم و از سر خوشحالی این حرفها رو میزنم. نه چشم دشمنتون به دور، حاملگی من از اون مدل های سخت و پرویار بود. یادمه صبحا که میرفتم سر کار گاهی اوقات پیش می آمد که چندین بار از مترو پیاده شم و گلاب به روتون دیگه. بعد از ظهرها هم که برمی گشتم که بدون استثناء به محض خونه رسیدن اول گلاب به روتون و بعد هم روی مبل غش می کردم تا محمد بیچاره یه شام آماده کنه و یا اینکه بره از چلو کبابی نایب اونور خیابون کباب برگ بگیره یادش به خیر. با همه اون دردسراش دورانه خیلی خاص و شیرینی بود
پ . ن
اینم از مزایای تپل بودن. با وجودی که قاعدتا نباید معلموم باشه که من حامله ام، اما از اونجایی که تپلی هستم امروز برای اولین بار در دوران حاملگی دومم یه خانم صندلیش رو به من داد

3 Comments:

  • At 6/18/2008 04:24:00 AM , Anonymous Anonymous said...

    peymaneh joon az roozat lezzat berbar chon hich chizi ghashang tar az in rooza nist. man hamisheh hasrate in ro mikhoram ke tooye doran hameklegim inghadr halam bad bood ke gahi yadam miraft daram bacheh dar misham va khaily kamtar be in ghaziyeh fekr mikardam.vali yadam nemireh avalin roozi ke digeh atrafiyan motevajeh shodand ke hameleh hastam varede 6 mah shodeh boodam(be kasi nagofteh boodam) hameh ba ehterame khasi be man negah mikardand. pashimoon shodeh boodam ke chera zoodtar nagoftam:)))

     
  • At 6/19/2008 12:25:00 PM , Blogger تولدی دیگر said...

    وای خجالت کشیدم. آخه عزیزم من تازه یه ماهمه ولی اونقدر توپولی هستم که نمیشه پنهانش کرد. ولی تو اونقدر کوجولو موچولو بودی که تا 6 ماهگی هیچ کس نفهمیده. تازه چطور دلت طاقت آورده که این همه مدت چنین چیزی رو پنهان کنی؟

     
  • At 6/19/2008 07:53:00 PM , Anonymous Anonymous said...

    na na aslan khejalat nakesh. man ham az hamoon mahe aval shoroo shodam be chagh shodan (taghriban mahi 1 kilo) vali shekamam dir jelo oomad tori ke be nazar miyoomad faghat chagh shodam. in ham ke goftam penhan kardeh boodam faghat az chand ja bood:
    1_mahale kar
    2_class music
    3_class english
    vaarneh doostam(mesle hoda)taghriban 2 saniyeh bad az man fahmidan:))))))

     

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home